یزدفردا :حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي به دليل مخالفت رهبر معظم انقلاب با كناره‌گيري‌اش در وزارت اطلاعات ماندني شد.

به گزارش یزد فردا  ساعتي پس از انتشار خبر استعفاي حجت‌الاسلام مصلحي و اعلام موافقت رئيس‌جمهور، خبرگزاري فارس نوشت: «پس از آنكه سايت‌هاي متعلق به دولت از پذيرش استعفاي حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي از وزارت اطلاعات توسط احمدي‌نژاد خبر دادند، وي به دليل مخالفت مقام معظم رهبري با كناره‌گيري‌اش در وزارت اطلاعات ماندني شد. بر اين اساس، حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحي همچنان در سمت وزارت اطلاعات به كار خود ادامه خواهد داد.»

بنا بر اين گزارش، خبر غيرمنتظره استعفاي وزير اطلاعات و موافقت رئيس‌جمهور با آن، يكشنبه‌شب پس از جلسه هيئت دولت منتشر شد.

مصلحي از موفق ترين وزيران اطلاعات جمهوري اسلامي است كه در دوره مسئوليت خود توانسته پروژه هاي مهمي را مانند دستگيري عبدالمالك ريگي، دستگيري عوامل ترور شهيد علي محمدي، ‌شناسايي و دستگيري سطوح مختلف فتنه 88 با موفقيت به سرانجام برساند.

رهبر معظم انقلاب در روز 12 اسفند 1389 بازديد شش ساعته‌اي از وزارت اطلاعات داشتند و در بيانات خود با تأييد جهت‌گيري و برنامه‌هاي وزارت اطلاعات، از حجت‌الاسلام مصلحي به‌طور ويژه قدرداني و از عملكرد وي ابراز رضايت كردند.

ساعت 14:36 روز يكشنبه يعني ساعاتي قبل از انتشار خبر استعفاي حجت‌الاسلام مصلحي، مصاحبه‌اي به نقل از اسفنديار رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور بر روي پايگاه اطلاع رساني دولت قرار گرفت كه وي با تعريض به دستگاه هاي اطلاعاتي گفته بود: «دستگاه های مسئول ما باید در اسرع وقت ضعف‌های اطلاعاتی و ارتباطی خود را درخصوص تحولات منطقه جبران کنند، زیرا نداشتن اخبار و تحلیل صحیح و دقیق درباره هر یک از این کشورها و ارتباط همه این رویدادها با طرح کلان سلطه گران ما را در موضع‌گیری‌ها و تصمیم‌گیری به اشتباه خواهد انداخت.»

متن حکم دکتر احمدی نژاد و نامه قبول استعفای حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی

سلام علیکم

با تشکر از زحمات و خدمات جنابعالی در تصدی وزارت اطلاعات به موجب این حکم شما را به سمت «مشاور رییس‌جمهور در امور اطلاعاتی» برمی‌گزینم.

امیدوارم با توکل بر خدا و در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) موفق و سربلند باشید.

محمود احمدی‌نژاد

رییس جمهور همچنین در نامه ای با قدر دانی از خدمات وزیر اطلاعات با استعفای وی موافقت کرد.

متن نامه دکتر احمدی نژاد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی

سلام علیکم

با تقدیر و تشکر از زحمات جنابعالی در مدت تصدی مسئولیت وزارت اطلاعات به استناد اصل یکصد و سی و پنجم قانون اساسی جمهوی اسلامی با استعفای شما موافقت می‌گردد.

امیدوارم بتوانید در سنگرهای دیگری در خدمت نظام و انقلاب اسلامی باشید.

محمود احمدی‌نژاد

گفتنی است مصلحی دومین وزیر اطلاعات دولت احمدی نژاد است که قبل از پایان گرفتن دوره وزارت از سمت خود استعفا می دهد.پیش از این محسنی اژه ای در اعتراض به عملکرد احمدی نژاد در ماههای آخر دولت نهم از سمت خود کناره گیری کرده بود.

هنوز دلیل استعفای ناگهانی مصلحی معلوم نیست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا